piątek, 31 grudnia 2010

                                              Glonojad zwyczajny
Glonojad zwyczajny obejmuje dolną część akwarium, gdyż nie potrafi normalnie pływać tak jak inne ryby. Je resztki żarcia, glony. Jeździ po szybie, różnych ozdobach, roślinach dzięki przyssawką na gębie. Może on dorastać do 19cm. Najlepsza temperatura dla niego to 25 lub 24 stopni C. (Ja zawsze mam 27, moje ryby uwielbiają tą temperaturę) Glonojady bardzo łatwo się rozmnażają. Ogólnie nic nie trzeba robić. Znajdują sobie jakąś kryjówkę czy coś i... mamy małe węgielki! Glonojad nie zwraca uwagi na ikrę. 
Kiedyś tyle mi się porodziło, że moje akwarium wyglądało jak roczny zapas węgla (tak samo z Molinezjami) Samca od samicy można łatwo odróżnić. Samiec ma ohydne, długie i gęste wąsy xD Samica jest ładna, nie posiada tych wąsów. Gdy postawiasz w akwarium wielkie muszle, zamki itp. Glonojady chętnie się rozsiądą i mogą tam urodzić. Czasami się zastanawiam czy to właśnie Glonojady niszczą taką roślinkę. Nie rośnie i robi się taka zwiędła. Glonojady lubią siadać na tej roślince (małe) więc jest szansa że to one ją psują! xD W
Podsumując:
1. Glonojad porusza się tylko po dolnej części akwarium.
2. Bardzo łatwo się rozmnażają. Nic nie musimy robić.
3. Samiec ogólnie ma wąsy, a samica ich nie ma.
4. Postawiajcie im różne ozdoby. Glonojady się ucieszą!


3 komentarze:

  1. TO nie jest glonojad zwyczajny tylkko zbrojnik niebieski. Na pierwszym zdjęciu jest samica a na drugim samiec ale innej odmiany. http://bydgoskiakwarysta.eu/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ehh... Bydgoskiakwarysta.eu - zaufam Ci, ale to mi wyskoczyło w przeglądarce ;pp Thx za komcia

    OdpowiedzUsuń
  3. "Glonojady" ucieszą się się na ozdoby bo nie mają powiek dlatego pływają jak oszalałe po akwarium gdy jest za jasno. Zapraszam na [url="http://forum.bydgoskiakwarysta.eu/"]forum akwarystyczne[/url]

    OdpowiedzUsuń