piątek, 31 grudnia 2010

                                                          Welon
Ta ryba jest wiecznie głodna! Jak kiedyś jej nie nakarmiłam odgryzła mi ogon kochanego gupika;( Ryba osiąga gdzieś 10-15cm długości. Ryby te mają miłe usposobnienie (zagryzła mi gupika, nie mają chyba xD), przekopują z przyjemnością podłoże i zjadają delikatniejsze rośliny. Welony wytrzymują duży zakres temperatur ( 18- 25 stopni C latem i 6-18 stopni C zimą.) Nie nadaję się do hodowania w kuli. Są duże i potrzebują więcej przestrzeni. Mi szybko umarły, ale potrafią żyć do 30 lat (jeżeli o nie dbasz). Ale przecież trzymałam je w słoiku z gupikami (2 gupiki i 2 welony) i nie miały powietrza. Nic dziwnego że zdechły. Ale to było kiedy nie mieliśmy jeszcze akwarium. Welony są śliczne, ale ja ich nie lubię!
Podsumując:
1. Welony zawsze są głodne! Musisz więc je często karmić (najlepiej  karmą Tropical). Jeżeli nie uspokoisz ich głodu zjedzą inne rybki ;(
2. Różne temperatury lubią welony. Najlepiej 25 stopni C.
3. Musisz mieć wielkie akwarium. Kula się nie nadaje!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz