sobota, 1 stycznia 2011

                                              Gupik (pawie oczko)
Tu chyba właśnie jest samiec, bo jest ładnie i dużo ubarwiony, ma większe płetwy, ale nie jest większy od samicy. 
Samica osiąga do 6cm, a samiec do 3-4cm. Samiec smuklejszy i znacznie mniejszy o różnorodnym układzie plam. Samice najczęściej są oliwkowo-szare, z beczułkowatym brzuchem. 
Gupik może mieć małe akwarium, ale nie kule. (Ja miałam kule, faktycznie nie jest dobrze) Samica nie składa jaj co jest wyjątkiem. Rodzi od razu żywe ryby. Nie trzeba ich odsadzać od rodziców. Gupiki rodzą zazwyczaj AŻ 20 młodych, ale może być od 3 do 30.   (Gupiki naprawdę mnie zadziwiają. Żeby aż tyle urodzić...?!)Samica po porodzie może być zmęczona i... nawet może zdechnąć.;(   Kiedyś się obudziłam i patrze- mnóstwo gupików. Akwarium wyglądało jak tęcza. Dzisiaj są już całkiem duże i podziwiam ich ogonki. Młode mogą mieć potomstwo już po 3 miesiącach. Gupik powinien mieć od 22 do 26 stopni C, ale przeżyje nawet w temperaturze 10 stopni C (!?).  Gupik pływa po środkowej, górnej części akwarium. Gupiki są bardzo łatwe w hodowli, posiadam ich dużo.  
Podsumując:
1. Samice od samca można łatwo odróżnić. Samiec kolorowy- samica już nie. 
2. Gupik nie jajuje xD Od razu rodzi żywe ryby. Może być ich nawet 30 więc lepiej kupić większe akwarium. Samica po porodzie może zdechnąć.
3. Gupik przeżyje niskie temperatury, ale najlepiej dać mu 24 C
4. Łatwe w hodowli. Najlepiej karmić 3 lub 4 razy dziennie 



3 komentarze:

  1. świetny blog , sama mam bocję ;) pomogłu mi twoje rady , skąd ty to masz ? :] zapraszam też do mnie jak coś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy blog. Zapraszam do mnie http://bydgoskiakwarysta.eu/ Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Po pierwsze nie karmimy ryb 3 - 4 razy dziennie ! Karmimy 6 razy w tygodniu
    Po drugie zdrowa, zadbana samiczka po "porodzie" nie może zdechnąć

    OdpowiedzUsuń